PROJEKTY
I PROGRAMY


 

 

 


TYTUŁY


 

 
W RANKINGU LICEÓW PERSPEKTYWY 2020
nasze liceum otrzymało
srebrną tarczę !!!
Gratulujemy wszystkim nauczycielom
i maturzystom
to m.in. Wasze wyniki
uplasowały nas na takiej pozycji.
Życzymy dalszych sukcesów !!!

 

 

Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” potwierdza, że
I Liceum Ogólnokształcące
im. Adama Mickiewicza w Prudniku
jest wśród 500 najlepszych liceów w
Polsce sklasyfikowanych w Rankingu
Szkół Ponadgimnazjalnych
PERSPEKTYWY 2016 
i przysługuje mu tytuł 
„Brązowej Szkoły 2016”.

Lekcja z Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów

Pani Dominika Jasińska – Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Starostwie Powiatowym w Prudniku, w dniu 23 kwietnia br. pełniła rolę eksperta podczas „Lekcji z ekspertem” dla członków Ambasady Ekonomii w ZSO nr 1 w Prudniku w ramach realizacji zadań konkursu „Złote Szkoły NBP”.

 

Zanim podjęliśmy decyzję o zaproszeniu Pani Rzecznik do naszej szkoły, zapoznaliśmy się z zadaniami rzecznika konsumentów, do których należy:

1) zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;

2) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;

3) występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;

4) współdziałanie z Prezesem Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;

5) wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.

 

Wiedza przekazana podczas lekcji jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania w dzisiejszym świecie. Prezentacja bogata w takie pojęcia, jak: gwarancja, konsument, rękojmia, sposoby zawarcia umowy, przedsiębiorca, formy umowy, stała się podstawą

do wspólnego poszukiwania rozwiązań na zadane problemy. Pani rzecznik przypomniała, że jej rolą jest przede wszystkim udzielanie konsumentom porad i informacji prawnej. W sprawach, w których w ocenie rzecznika naruszony został interes konsumenta, ale strony przedstawiają zupełnie odmienny stan faktyczny albo, kiedy polubowne zakończenie sporu jest niemożliwe – rzecznik może udzielić pomocy w dochodzeniu roszczeń przed sądem. Pani Rzecznik przybliżyła młodzieży wiele zagadnień oraz wskazówek, dzięki którym młodzi ekonomiści będą z dużą starannością czytać umowy, skuteczniej egzekwować swoje prawa oraz co najważniejsze, uczniowie wiedzą do kogo zwrócić się o pomoc, gdy interes konsumenta zostaje naruszony.

Po zrealizowaniu celów lekcji możemy powiedzieć, że jesteśmy „świadomymi konsumentami”.

Link do filmu

Za Zarząd Ambasady Ekonomii

Oliwia Białecka

 


ul. Gimnazjalna 2, 48-200 Prudnik, tel./fax +48 77 436 23 16,  e-mail: lo1prudnik@wodip.opole.pl