Uczniowie klas pierwszych liceum uczestniczyli w wykładzie Mirosława Marca „Skuteczna reklama w mediach społecznościowych”, który odbył się 15 września 2018 roku w ramach Targów Inter-Region. Wypowiedzi uczniów po wykładzie:
…można było dowiedzieć się jak zrobić dobrą reklamę, jak wykorzystać swoją kreatywność w reklamie oraz jak łatwo można wpaść w pułapkę w mediach…(Julia, kl. IB)
…pan Mirosław Marzec opowiadał bardzo ciekawie, głównie o targetowaniu czy o płaceniu za reklamy w mediach społecznościowych i wyświetlaniu ich…(Paulina, kl. IA)
…bardzo ważnym czynnikiem reklamodawczym jest targetowanie czyli nic innego jak kierowanie reklam do danej grupy według kryteriów takich jak przedział wiekowy, wykształcenie, lokalizacja, zainteresowania, płeć odbiorców… koszty reklam zależą od tego jaka część odbiorców kliknie. Im większa tym tańsza reklama… (Piotr, kl. IA)
…uzyskałem odpowiedź na takie pytania: Jak wykorzystać lokalizację w reklamie? Jak zrobić dobrą reklamę? Jakie są koszty reklamy? Już wiem, że bardzo ważne jest dogłębne poznanie klienta, jego zainteresowań, potrzeb. Dowiedziałem się, że Facebook bardzo dużo o nas wie, dzięki temu potrafi znaleźć różne okazje do wyświetlania nam potrzebnych reklam. Wiem też, co to jest Piksel Facebooka. Jest to fragment kodu Java Script, który wklejam na swojej witrynie. Umożliwia on pomiar, optymalizację, tworzenie grup odbiorców kampanii reklamowych. Uważam, że wykład był bardzo ciekawy i możliwe, że zaowocuje w przyszłości, kiedy będę chciał otwierać własną firmę…(Mateusz, kl. IC).
Uczniowie, którym chciało się poświęcić dwie godziny wolnej soboty na pozaszkolną lekcję przedsiębiorczości deklarują, że była to dobra decyzja i czekają na następną okazję poszerzenia swojej wiedzy i poznania „praktyków przedsiębiorczości”.