Rekrutacja '2017
W tym roku również nie ma rekrutacji elektronicznej, wniosek i inne dokumenty składamy w formie papierowej w sekretariacie szkoły - ul. Gimnazjalna 2
Wniosek o przyjęcie do klasy 1-ej | Terminarz rekrutacji |
W Zespole Szkół Ogólnokształcących Nr 1 tradycją stało się już organizowanie Dni Otwartych Szkoły, które odbyły się 21 marca 2017 r.
W progach naszej placówki witaliśmy wszystkich uczniów z klas III
z prudnickich gimnazjów , jak również okolicznych miejscowości m.in.
z Lubrzy, Białej i Głuchołaz. Szkoła otwarta jest dla wszystkich, którzy chcą się zapoznać z bogatą ofertą kształcenia i bazą dydaktyczną naszego liceum.
Na Dni Otwarte zaplanowano jest zawsze wiele atrakcji. Nasi uczniowie oprowadzali gości po szkole zapoznając z jej licznymi atutami, opowiadając co się dzieje ciekawego, jakie mamy zajęcia pozalekcyjne, kółka zainteresowań, drużyny sportowe, jakie organizacje działają na terenie szkoły itp. W salach lekcyjnych odbywały się przeróżne pokazy
i prezentacje. Dużym zainteresowaniem cieszyły się pokazy doświadczeń z fizyki i z chemii. Na sali gimnastycznej odbywał się turniej „Trójek siatkarskich” (już XXII edycja ) ,podczas których nasi goście oraz uczniowie liceum kibicowali swoim drużynom.
Ważnym akcentem wizyty gimnazjalistów w naszym liceum było spotkanie z dyrekcją szkoły oraz prezentacja zawierająca ofertę dotyczącą profili na kolejny rok szkolny, programów, projektów, konkursów, turniejów, organizacji wielu imprez, wycieczek, rajdów oraz spotkań
z ciekawymi ludźmi.
Realizacji akcji „Przywróć Naszej Pamięci” - „Marsze Śmierci 1945r.”
W I Liceum Ogólnokształcącym im. Adama Mickiewicza w Prudniku Rocznicę „Marszów Śmierci”, upamiętniono 23 stycznia 2017r. W tym dniu odbyły się zajęcia edukacyjne w ramach zajęć historii oraz historii i społeczeństwa w dwóch klasach: I B i IIB. Przeprowadziła je nauczycielka historii mgr Agata Dendewicz. Uczniowie zostali zapoznani z przyczynami, przebiegiem i tragicznymi skutkami „Marszów Śmierci” zorganizowanymi przez władze obozu Auschwitz – Birkenau i jego podobozów. Na podstawie artykułu prasowego z „Nowej Trybuny Opolskiej” dowiedzieli się, gdzie w Prudniku i najbliższej okolicy znajdują się groby i pomniki upamiętniające więźniów oświęcimskich. Następnie uczniowie obu klas udali się na Cmentarz Komunalny w Prudniku i zapalili znicze przy Pomniku Oświęcimskim zbudowanym na wspólnej mogile 39 więźniów różnych narodowości, którzy zginęli w okolicach miasta w 1945r.
Realizacja akcji Przywrócenia Pamięci o Marszach Śmierci, które przeszły przez Śląsk Opolski w 1945r. pozwoliła uczniom poznać ten nieznany im całkowicie tragiczny epizod z okresu II wojny światowej. Oddali oni też hołd więźniom, którzy stracili życie podczas zimowego przejścia z obozu koncentracyjnego Auschwitz – Birkenau (Oświęcim – Brzezinka) do obozu koncentracyjnego Gross Rosen (Rogoźnica k. Wrocławia) i jego filii w styczniu 1945r.
Nauczyciel historii: Agata Dendewicz
Byliśmy w Studenckim Centrum Kultury OP
11 stycznia, 2017 roku uczniowie klas pierwszych i drugich wraz z nauczycielkami języka angielskiego Joanną Mazurek-Kurzelnik i Aleksandrą Jasińską uczestniczyli w warsztatach międzykulturowych zorganizowanych przez Instytut Socjologii Uniwersytetu Opolskiego. Zajęcia odbyły się w Studenckim Centrum Kultury i prowadzone były w języku angielskim. Spotkanie otworzył prof. zw. dr hab. Marek Szczepański. Uczniowie spotkali się ze studentami, którzy przyjechali studiować na OP z takich krajów jak Afganistan, Indonezja, Grecja czy Turcja. Młodzież dowiedziała się więcej o ich kulturze, tradycjach i codziennym życiu. Celem spotkania było przełamywanie stereotypów o każdym z tych krajów. Po prezentacji każdej z kultur uczniowie mieli okazję porozmawiać ze studentami i zadać im pytania. Spotkanie było także świetną okazją do ćwiczenia umiejętności komunikowania się w języku angielskim.
Joanna Mazurek-Kurzelnik
Uczeń klasy III a Arkadiusz Bochenek otrzymał stypendium Prezesa Rady Ministrów
24 listopada 2016 w Państwowej Szkole Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Opolu odbyła się uroczystość wręczenia stypendiów Prezesa Rady Ministrów. Stypendium to nagroda dla najlepszych uczniów , a w tym roku szkolnym było ich 92. Każdy z nich to najlepszy uczeń w szkole. Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1 im. Adama Mickiewicza w Prudniku reprezentował uczeń klasy III a Arkadiusz Bochenek, który uzyskał najwyższą średnią w szkole i wzorowe zachowanie. Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
Wychowawca klasy III a: Aleksandra Jasińska
MŁODE TALENTY SĄ WŚRÓD NAS
Pod taką nazwą realizowane są zajęcia naukowe w ramach projektu „Razem dla bezpieczeństwa – kompleksowe działania na rzecz społeczności lokalnych Powiatu Prudnickiego” w I Liceum Ogólnokształcącym im. Adama Mickiewicza w Prudniku. Projekt jest dofinansowany w ramach „Programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem bezpieczniej im. Władysława Stasiaka na lata 2016 i 2017”.
Głównym celem realizowanych zajęć jest angażowanie młodzieży w dokonywanie wyborów w różnych sytuacjach życiowych, twórcze zagospodarowanie czasu wolnego od zajęć lekcyjnych oraz rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań różnymi dziedzinami wiedzy. Pierwsze godziny naszych zajęć poświęciliśmy na wgłębienie się w tajniki szeroko pojętej statystyki. W tym celu uczniowie poznali m.in. metody i organizację badań statystycznych, organizację statystyki publicznej oraz sposoby realizacji badań statystycznych. Na etapie planowania pracy uczniowie określili problem badawczy, jakim było bezpieczeństwo w szkole. Nie zabrakło również wyszukiwania, gromadzenia i selekcjonowania informacji. Uczniowie opracowali i przeprowadzili krótką ankietę wśród swoich koleżanek i kolegów nt. poczucia bezpieczeństwa w szkole. Wyniki zaprezentowali w różnych formach np. poprzez opracowanie informacji statystycznych za pomocą komputera, z wykorzystaniem arkuszy kalkulacyjnych oraz w formie plakatów. Korzystali przy tym z różnych źródeł wiedzy w tym. m.in. z publikacji i baz danych statystycznych. Posiadają własną inwencję twórczą, ale też zachęceni do poszukiwania różnych sposobów rozwiązania tego samego zadania odkryli, w jaki sposób upowszechnia się wiedzę i rozwija umiejętności z zakresu statystyki w obszarze analiz społeczno-gospodarczych z wykorzystaniem narzędzi informatycznych. Działaniom towarzyszy aktywność w zakresie kompetencji interpersonalnych. Realizując zadania projektowe uczniowie za każdym razem sprawdzają i uzasadniają słuszność wybranej metody prowadzącej do prawidłowego rozwiązania problemu. Ich umiejętności racjonalnego podejmowania decyzji w życiu społecznym i prywatnym są teraz bardziej opanowane i efektywniej wykorzystywane. Kreatywność, odpowiedzialność i systematyczność będzie towarzyszyła młodym ludziom zarówno w trakcie, jak i po zakończeniu realizacji działań projektowych. Dzięki takiej formie zajęć uczniowie mogą samodzielnie odkryć pewne zależności w otaczającym nas świecie, często sprawiające wrażenie trudne do zrozumienia i abstrakcyjne. Teraz te zagadnienia te stają się łatwiejsze, bardziej przystępne i atrakcyjne. Taki rodzaj działania mobilizuje uczniów do poszukiwania problemów związanych z formułowaniem hipotez badawczych, a następnie znajdowania sposobów weryfikacji ich poprawności. Przed nimi jeszcze wiele nowości m.in. analiza struktury, współzależności, dynamika zjawisk masowych oraz poszerzanie wiadomości z zakresu nauk matematyczno – przyrodniczych. Wszystko po to, by mogli działać „Razem dla bezpieczeństwa”.
Tomasz Wójtowicz