REGULAMIN REKRUTACJI DO KLAS PIERWSZYCH
I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO
IM. ADAMA MICKIEWICZA
W PRUDNIKU
rok szkolny 2016/2017
- 1
Podstawa prawna:
Warunki rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych określa: Ustawa z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2014 r. poz. 7) oraz Zarządzenie nr 6/2016 Opolskiego Kuratora Oświaty z dnia 28 stycznia 2016 r. w sprawie rekrutacji do gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2016/2017 w województwie opolskim.
- 2
Miejsce, termin, forma i rodzaj składanych dokumentów:
Rekrutację do I Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Prudniku prowadzi Szkolna Komisja Rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły.
2. W roku szkolnym 2016/17 rekrutacja odbywa się poprzez składanie dokumentów w formie papierowej w sekretariacie I Liceum Ogólnokształcącego ( ul. Gimnazjalna 2)- Kandydat składa następujące dokumenty:
- wniosek pobrany i wydrukowany ze strony internetowej szkoły: lo1prudnik.wodip.opole.pl , potwierdzony podpisem przez kandydata, jego rodzica lub prawnego opiekuna.
- kopia świadectwa ukończenia gimnazjum i kopia zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki gimnazjum (poświadczone za zgodność z oryginałem przez dyrektora gimnazjum, które kandydat ukończył).
- oryginał świadectwa ukończenia gimnazjum oraz oryginał zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki gimnazjum.
- oświadczenie potwierdzające podjęcie woli nauki w I LO.
- podpisane imieniem i nazwiskiem 2 fotografie (przy składaniu oryginału świadectwa).
- karta zdrowia (przy składaniu oryginału świadectwa)
- opinia publicznej poradni psychologiczno- pedagogicznej, publicznej poradni specjalistycznej określona w 3 pkt. 9 Regulaminu Rekrutacji do I LO.
- Dokumenty umożliwiające skorzystanie z uprawnień opisanych w 3 pkt. 3 Regulaminu Rekrutacji do I LO.
- Pisemna rezygnacja z ubiegania się o przyjęcie do szkoły w przypadku odebrania dokumentów.
- Podanie o przyjęcie do I LO w postępowaniu uzupełniającym ( druk szkolny)
- Kandydaci składają wniosek o przyjęcie do szkoły ponadgimnazjalnej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postepowaniu rekrutacyjnym- od 30 maja 2016r. do 23 czerwca 2016r.
- Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadgimnazjalnej o świadectwo ukończenia gimnazjum oraz o zaświadczenie o wynikach egzaminu gimnazjalnego- od 24 czerwca 2016r. do 28 czerwca 2016r.
- Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do I LO i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków i kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym- od 29 czerwca 2016r. do 1 lipca 2016r.
- Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do I LO- 04 lipca 2016r. godz.12.00
- Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia gimnazjum i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego- od 5 lipca 2016r. do 12 lipca 2016r.
- Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do I LO- 13 lipca 2016r. godz. 12.00
Kandydaci z problemami zdrowotnymi posiadający opinię publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej lub innej publicznej poradni specjalistycznej dołączają ją do podania.
11. Rokrocznie Dyrektor szkoły w porozumieniu z Radą Pedagogiczną decyduje o ofercie edukacyjnej, w tym o liczbie klas pierwszych wraz z informacją o rozszerzonym programie poszczególnych przedmiotów.
12. Przewiduje się w roku szkolnym 2016/17 utworzenie 4 klas do 30 uczniów z następującymi przedmiotami realizowanymi w zakresie rozszerzonym:
klasa I a – matematyczna
- Język wiodący angielski
• Drugi język do wyboru język niemiecki lub język rosyjski
• Punktowane przedmioty: matematyka, fizyka, informatyka lub język angielski,
• Przedmioty realizowane w zakresie rozszerzonym- fizyka – matematyka
informatyka - język angielski [do wyboru trzy]
• Przedmiot dodatkowy – techniczny język angielski
• Przedmiot uzupełniający – historia i społeczeństwo
klasa I b – społeczno – geograficzna
- Język wiodący angielski
• Drugi język do wyboru francuski lub język niemiecki
• Punktowane przedmioty: geografia, matematyka, historia lub WOS
• Przedmioty realizowane w zakresie rozszerzonym - historia - geografia- WOS
• Przedmiot dodatkowy – edukacja prawna, podstawy biznesu - Przedmiot uzupełniający – historia i społeczeństwo
klasa I c – humanistyczno – pedagogiczna z elementami psychologii
- Język wiodący angielski
• Drugi język – język niemiecki lub język francuski
• Punktowane przedmioty: język obcy, język polski, WOS lub historia
• Przedmioty realizowane w zakresie rozszerzonym – język polski – historia - WOS
• Przedmiot dodatkowy – język literatury i sztuki, elementy pedagogiki i psychologii - Przedmiot uzupełniający – przyroda
klasa Id – biologiczno – chemiczna
- Język wiodący angielski
• Drugi język - język niemiecki lub język rosyjski
• Punktowane przedmioty: język obcy, chemia, biologia lub matematyka
• Przedmioty realizowane w zakresie rozszerzonym - biologia – chemia - matematyka
• Przedmiot dodatkowy
- praktyczna matematyka
- chemia eksperymentalna i biologia praktyczna w ramach rozszerzenia z chemii i biologii
• Przedmiot uzupełniający – historia i społeczeństwo
We wszystkich klasach uczeń realizuje podstawę programową z 2 języków obcych nowożytnych:
1 - obowiązkowo język angielski;
2 - wskazany przez kandydata (język niemiecki, język francuski lub język rosyjski).
W klasach I uczniowie realizują przedmioty obowiązkowe w zakresie podstawowym, w klasie II i III uczeń sam wybiera trzy przedmioty, które realizuje w zakresie rozszerzonym zgodnie z proponowaną ofertą szkoły oraz swoimi zainteresowaniami i wybranym kierunkiem studiów. Wśród nich musi się znaleźć przynajmniej jeden z grupy: historia, geografia, biologia, chemia lub fizyka.
- Dyrektor szkoły może przedłużyć termin składania podań, jeżeli liczba kandydatów jest mniejsza niż liczba wolnych miejsc, którymi dysponuje szkoła.
- 3
Warunki przyjęcia:
O przyjęciu ucznia do I LO decydować będzie liczba punktów uzyskanych przez kandydatów za oceny z wybranych zajęć edukacyjnych i za inne osiągnięcia odnotowane na świadectwie ukończenia gimnazjum oraz za wyniki egzaminu gimnazjalnego.
Przyjmuje się następujący sposób przeliczania na punkty ocen z języka polskiego i 3 wybranych zajęć edukacyjnych:
język polski
ocena celujący: – 21 pkt
bardzo dobry – 18 pkt
dobry – 14 pkt
dostateczny – 10 pkt
dopuszczający – 4 pkt.
każdy z trzech wybranych przedmiotów:
klasa -1a – język obcy, matematyka, informatyka lub fizyka
klasa -1b – geografia, matematyka, historia lub WOS
klasa -1c – język polski, WOS lub historia
klasa -1d – matematyka, chemia lub biologia
ocena: celujący – 18 pkt
bardzo dobry – 16 pkt
dobry – 12 pkt
dostateczny – 8 pkt
dopuszczający – 2 pkt
Za inne osiągnięcia umieszczone na świadectwie gimnazjalnym kandydat może uzyskać maksymalnie 25 pkt podzielonych według następujących zasad:
1) ukończenie gimnazjum z wyróżnieniem – 6 pkt
2) udział w konkursach przedmiotowych i tematycznych organizowanych przez Opolskiego Kuratora Oświaty ujętych w załączniku nr 2, 3, 4, 5, 6 do Zarządzenia Nr 2 Opolskiego Kuratora Oświaty z dnia 28 stycznia 2016r. :
- na szczeblu wojewódzkim – 3 pkt
-krajowym – 4 pkt
- międzynarodowym – 5 pkt
3) laureaci i finaliści ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych oraz laureaci konkursów o zasięgu wojewódzkim, krajowym i międzynarodowym, których program obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy programowej co najmniej jednego przedmiotu przyjmowani są do wybranej szkoły ponadgimnazjalnej niezależnie od kryteriów zawartych w statucie szkoły.
4) osiągnięcia sportowe lub artystyczne:
- na szczeblu powiatowym (miejsce I ) – 1 pkt
- wojewódzkim (miejsca od I do II) – 2 pkt
- krajowe (miejsca od I do III) - 3 pkt
- międzynarodowe ( miejsca od I do IV) – 4 pkt
5) dodatkowe osiągnięcia takie jak:
- wzorowa ocena z zachowania – 1 pkt
- udział w zajęciach kulturalno-artystycznych – 1 pkt
- uznana praca w samorządzie szkolnym – 1 pkt
- stała udokumentowana działalność na rzecz innych ludzi, zwłaszcza w formie wolontariatu – aktywna współpraca z domem dziecka, hospicjum, schroniskiem dla zwierząt, organizacjami charytatywnymi, itp. – 2 pkt
Maksymalna liczba punktów za egzamin gimnazjalny może wynieść 100 pkt
Uczniowie są przyjmowani do wybranego oddziału szkoły w kolejności zgodnej z sumą punktów do wyczerpania miejsc. Warunkiem przyjęcia jest dostarczenie oryginału świadectwa w nieprzekraczalnym terminie do 12 lipca 2016r. godz. 15.00
Przewiduje się limit miejsc w poszczególnych oddziałach 30.
Uwaga !!!
Minimalny próg przyjęcia kandydata do I Liceum Ogólnokształcącego to 85 punktów.
Obowiązkowo uczniowie przyjęci do naszego liceum dnia 1 września godz. 10:00 ( czwartek) będą pisać test językowy – język angielski, język niemiecki w celu dokonania podziału na grupy podstawową i zaawansowaną.
6) Kandydat może uzyskać maksymalnie 200 pkt.
7) W przypadku wolnych miejsc oraz w sytuacjach szczególnych dyrektor szkoły w porozumieniu z Komisją Rekrutacyjną, może podjąć decyzję o przyjęciu kandydata, który nie osiągnął wymaganej liczby punktów.
8) Istnieje możliwość przyjęcia kandydata do innej klasy (w ramach wolnych miejsc) w przypadku nie zakwalifikowania się do deklarowanej przez ucznia we wniosku.
9) Przy przyjmowaniu do szkoły, w przypadku równorzędnych wyników punktowych uzyskanych przez kandydatów w postępowaniu rekrutacyjnym, pierwszeństwo mają:
a. sieroty; osoby przebywające w placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz osoby umieszczone w rodzinach zastępczych
b. kandydaci o ukierunkowanych i udokumentowanych zdolnościach, którym ustalono indywidualny tok nauki
c. kandydaci z problemami zdrowotnymi posiadającymi opinię PPP lub innej publicznej poradni specjalistycznej
d. uczniowie z wyższą średnią ocen z przedmiotów kierunkowych
10) Dla absolwentów gimnazjów zwolnionych z egzaminu gimnazjalnego przez Dyrektora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej, przy przyjęciu do szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży bierze się pod uwagę tylko liczbę punktów otrzymanych za oceny na świadectwie, o których mowa w ust. 3 i szczególne osiągnięcia ucznia wymienione w ust. 4. Uzyskaną w ten sposób liczbę punktów należy pomnożyć przez 2.
11) W uzasadnionych przypadkach Dyrektor szkoły może podjąć decyzję o przyjęciu kandydata do klasy pierwszej, po zakończeniu pracy Komisji Rekrutacyjnej.
- 4
Terminarz rekrutacji i składania dokumentów:
Lp. |
Czynność |
termin |
1. |
Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadgimnazjalnej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postepowaniu rekrutacyjnym. |
od 30 maja 2016r. do 23 czerwca 2016r. |
2. |
Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadgimnazjalnej o świadectwo ukończenia gimnazjum oraz o zaświadczenie o wynikach egzaminu gimnazjalnego |
od 24 czerwca 2016r. do 28 czerwca 2016r. |
3. |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do I LO i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków i kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym. |
od 29 czerwca 2016r. do 1 lipca 2016r. |
4. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do I LO. |
04 lipca 2016r. godz.12.00
|
5. |
Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia gimnazjum i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego. |
od 5 lipca 2016r. do 12 lipca 2016r. |
6. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do I LO. |
13 lipca 2016r. godz. 12.00 |
7. |
Poinformowanie przez dyrektora I LO kuratora oświaty o liczbie wolnych miejsc w szkole. |
14 lipca 2016r. godz. 15.00 |
8. |
Rekrutacja dodatkowa. |
do 30 sierpnia 2016r. |
9. |
Ostateczne ogłoszenie list uczniów przyjętych do klas pierwszych: |
31 sierpnia 2016r.do godz. 13.00.
|
- 5
Tryb odwołania od decyzji Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej:
Odwołanie w kwestiach wynikających z naruszenia przepisów prawa przez Szkolną Komisję Rekrutacyjną należy składać w terminie do 3 dni od ogłoszenia wyników rekrutacji do dyrektora szkoły.
2. Kwestie sporne rozstrzyga Dyrektor w terminie 7 dni od złożenia odwołania.
3. Decyzję podjętą przez dyrektora szkoły uważa się za ostateczną.
Regulamin zatwierdzono na posiedzeniu Rady Pedagogicznej w dniu 17 lutego 2016r.